DOGA

Kilde: Survey MIR (Musikkindustriens Næringsråd)

Sist oppdatert: 21. april, 2020

Skrevet av Leif Haaland

DOGA tilbyr en digital møteplass med avanserte tekniske løsninger for å sikre profesjonelle sendinger over nett. Vi har to studio - 1 stort og 1 medium. Studioene kommer med full konferansepakke, skjermer, trådløse mikrofoner, kamera m.m.

Produksjonskostnader

Bruker eksterne teknikere på lyd og bilde og gir utstyrsleverandør en kickback hver gang utstyret er i bruk. Disse kostnadene dekkes av kundene som ønsker å benytte seg av pakken.

Betalingsløsning

Faktura.

Inntektsmodell

DOGA sine egne produksjoner er gratis for seere. I disse tilfellene dekker DOGA kostnadene forbundet med produksjonen. For eksterne kunder er det opp til hver enkelt arrangør hva slags inntektsmodell de bruker. Det kan være alt fra sponsor, ppv, reklame eller som en investering for selskapets kommunikasjonsstrategi.

Inntektsfordeling

Utstyrsleverandør og DOGA deler 50-50 på overskuddet. Vi har derimot valgt å ha lav profittmargin på dette, fordi vi ønsker å ha et attraktivt digitalt tilbud for bransjen.

Opptak på et bestemt fysisk sted?

DOGAs egne to studioer, men kombinerer fysisk speaker med innringere via skype, zoom, google meet, teams osv. I tillegg har vi avtaler med kameracrew som kan reise hjem til folk og sette opp studio der for å gjøre profesjonelle opptak.

Avtale med Tono?

Nei.

Krav til teknisk utstyr

DOGA stiller med alt selv i samarbeid med utstyrsleverandør. Arrangør kan supplere på dette, men da skal raider sendes til oss i forkant av produksjonen.

Hvem eier de audiovisuelle rettighetene etter konserten?

Arrangerer ikke konsterter. Samarbeider med naboen, Jakob Kulturkirke, og prøver å rute alle musikalske innslag dit.

Kunden sender arrangementet sitt via sine kanaler og får sendingen som en råfil etter arrangementet. DOGA har rettighetene til å ta bilder av sesjonene for markedsføring ut mot kunder, men eier ingen rettigheter for materialet kunden strømmer.

Brukeropplelse og engasjement fra publikum og fans

Live interaksjon med seere og face 2 face med innringere.

Les også

Musikkhjemmekontoret er en felles ressursside for musikkfeltet under koronapandemien. Nytt innhold legges til fortløpende. Si ifra om det er noe du savner!

Musikkhjemmekontoret er laget av Musikkontorene i Norge: Brak, STAR, ØKS, Tempo, Sørf, MØST og RYK. ⁣

Samarbeidspartnere: MIR (Musikkindustriens Næringsråd), øvrige organisasjoner og musikkbransje.

Musikkhjemmekontoret © 2020

Design og utvikling av Feed, typografi av Florian Karsten

musikkhjemmekontoret.no benytter seg av informasjonskapsler, les mer om vår bruk av cookies.