Dette takler jeg dårlig. Hva kan jeg gjøre?

Sist oppdatert: 7. april, 2020

Skrevet av Ingrid

Det er viktig å ta ekstra godt vare på psykisk og fysisk helse nå.

Her er noen første ting det er viktig å huske på:

1. Ta dine egne følelser på alvor. La terskelen for å oppsøke hjelp være lav.

Mental helses døgnåpne telefon: 116 123

Kirkens SOS døgnåpne telefon: 22 40 00 40
- har også chattefunksjon

Music Norway stiller opp med en egen Mental Health Aid Worker. Ta kontakt ved behov.

2. Sett en hverdagsstruktur og faste rammer i den grad det går. Struktur, også i korona-hverdagen, letter på trykket og skaper trygghet.

3. Bruk kollegaene dine selv når dere ikke spiller sammen eller møtes - ring og avtal faste øvingstider, samtaler og møter ukentlig.

Lever du tett på noen som med psykisk sykdom?

Landsforeningen for pårørende innen psykisk helse sin nasjonale rådgivningstelefon for pårørende: 22491922

Gode tips til angstreduserende tiltak: Guide to Anxiety Relief and Self-isolation

Les mer hos Creo

Les også

Musikkhjemmekontoret er en felles ressursside for musikkfeltet under koronapandemien. Nytt innhold legges til fortløpende. Si ifra om det er noe du savner!

Musikkhjemmekontoret er utviklet av Musikkontorene i Norge: Brak, STAR, ØKS, Tempo, Sørf, MØST og RYK. ⁣

Samarbeidspartnere: MIR (Musikkindustriens Næringsråd), øvrige organisasjoner og musikkbransje.

Musikkhjemmekontoret © 2020

Design og utvikling av Feed, typografi av Florian Karsten

musikkhjemmekontoret.no benytter seg av informasjonskapsler, les mer om vår bruk av cookies.